Wanneer en waarom moet ik amino's gebruiken?

Wanneer en waarom moet ik amino's gebruiken?

Als sporter heb je vast wel eens gehoord van het belang van amino's, maar wat is dit nou precies? Waarom moet je als sporter amino's gebruiken en wanneer moet je ze in je sportvoeding verwerken? Bij supplementendirect vind je verschillende amino's die geschikt zijn voor sporters. Wij leggen uit wat hun functie is en helpen je graag op weg!

Wat zijn amino's?

De officiële benaming voor amino's is aminozuren. Dit zijn verschillende stoffen die van nature in je lichaam te vinden zijn. Ze spelen allemaal een rol op het gebied van je stofwisseling: het vervoer en de opslag van alle voedingsstoffen die je binnenkrijgt. Al deze amino's hebben zo hun eigen kwaliteiten. Zo helpt de stof arginine met het verbeteren van de doorbloeding van je lichaam en kan de stof carnitine ervoor zorgen dat je meer energie uit je lichaam haalt. Er zijn in totaal 23 verschillende soorten aminozuren die je allemaal via je voeding binnen kunt krijgen. Sporters kunnen kiezen om supplementen van supplementendirect in te nemen om hun aminozuren op peil te houden. Hoe intensiever je sport, hoe meer aminozuren je lichaam nodig heeft. Gezonde sportvoeding is daarom meestal niet genoeg om weer voldoende amino's binnen te krijgen, waardoor het slikken van supplementen een uitkomst is.

De beste amino's voor sporters

Iedereen heeft er baat bij om amino's in te nemen, maar sporters kunnen deze extra hulp nog beter gebruiken. Je vindt bij supplementendirect een aantal aminozuren die perfect zijn wanneer je jezelf regelmatig fysiek uitdaagt. Een goed voorbeeld is BCAA, een afkorting die staat voor branched-chain amino acid. Dit is een groep van drie verschillende amino's: leucine, isoleucine en valine. Deze drie aminozuren verbeteren het vervoer van glucose en eiwitten, twee voedingsstoffen die essentieel zijn tijdens een sportsessie. Je spieren krijgen meer energie en kunnen zichzelf sneller herstellen dankzij de extra toevoer van proteïne. Dat maakt BCAA een goede basis van je dagelijkse sportvoeding. Citrulline zorgt ervoor dat vermoeidheid minder snel toeslaat, waardoor je een sportsessie langer vol kunt houden. Glutamine zorgt er dan weer voor dat je spieren sneller en beter kunnen herstellen. De verschillende aminozuren kunnen je dus overal mee helpen.

Wanneer moet je amino's innemen?

Aminozuren zijn een toevoeging op je sportvoeding. Deze stoffen zorgen namelijk alleen voor betere prestaties wanneer je ook de juiste voedingsstoffen binnenkrijgt. Voeg de supplementen van supplementendirect toe aan je maaltijd en de voedingsstoffen worden direct naar je spieren vervoerd. Zo herstellen ze sneller en kunnen ze beter groeien. Je kunt amino's het beste innemen wanneer je net gesport hebt. Dit is namelijk het moment waarop de doorbloeding van je spieren het beste is.

Klik hier om onze amino's te bekijken!

omhoog
Shop is in view mode
Bekijk de volledige versie van de site
Powered by Mijndomein